Terug naar nieuwsoverzicht

Coronaviris en de richtlijnen Wassenaarsche Bouwstichting

Geplaatst op: 13 maart 2020

Het RIVM adviseert maatregelen om besmetting met Corona zoveel mogelijk te beperken.

Wij willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. Daarom gelden deze richtlijnen:

Aanvullende maatregelen Wassenaarsche Bouwstichting i.v.m. coronavirus

De Wassenaarsche Bouwstichting blijft open en bereikbaar. Er wordt gewerkt en er wordt vergaderd, zolang bijeenkomsten niet meer dan 5 personen betreffen.

Het verzoek is fysieke contacten tot een minimum te beperken. Huurders die contact met de corporatie willen zoeken wordt verzocht dat bij voorkeur per telefoon te doen en bezoek aan het kantoor van de corporatie als het kan te vermijden.

1. In verband met de door de overheid aanbevolen maatregelen in het kader van de ‘coronacrisis’  gelden ook bij de Wassenaarsche Bouwstichting beperkende maatregelen. Vanwege de beperkte bezetting zijn onze bereikbaarheid en dienstverlening mogelijk wat minder dan u van ons gewend bent.
    De balie is van 08.00 tot 12.00 uur geopend. U gelieve aan te bellen, wij laten maximaal 2 bezoekers per keer toe. Wij houden ons aan de geadviseerde hygiënische maatregelen: geen fysiek contact en een afstand van 1,5 meter. U kunt  ons – bij voorkeur – tussen 8.00-12.00 uur ook bereiken  op telefoonnummer: 070-5114690. Wij gaan er vanuit dat u hier in deze uitzonderlijke tijden begrip voor heeft.

2. Medewerkers van de corporatie vermijden aan de balie fysiek contact en houden afstand tot bezoekers.

3. Geplande werkzaamheden gaan door en reparatieverzoeken worden uitgevoerd onder de voorwaarde dat niemand van het huishouden klachten heeft die op een besmetting zouden kunnen duiden.

4. Als het even kan worden afspraken en reparatieverzoeken na 6 april gepland.

5. Huuropzeggingen en de daarbij behorende inspecties worden op de gebruikelijke wijze gepland en uitgevoerd, waarbij geldt dat inspecties slechts plaatsvinden onder de voorwaarde dat niemand van het huishouden klachten heeft die op een besmetting zouden kunnen duiden.

6. Opdrachten voor en uitvoering van mutatiewerkzaamheden worden op de gebruikelijke wijze afgehandeld.

7. Nieuwe verhuringen worden uitgesteld tot 6 april of later.