Terug naar nieuwsoverzicht

Urgentie aanvragen via een tussenpartij

Geplaatst op: 31 januari 2020

Urgentie aanvragen via een tussenpartij

Op het internet zijn partijen actief die aanbieden om het aanvraagproces voor een voorrangsverklaring (urgentie) van u over te nemen. Deze partijen zijn géén onderdeel of partner van de woningcorporaties of de gemeenten. De aanvraag van de urgenties die via de tussenpartijen worden ingeleverd komen uiteindelijk ook bij de woningcorporaties of gemeenten terecht. Deze worden op dezelfde manier en in hetzelfde tempo behandeld als alle andere urgentie aanvragen. Het inschakelen van een tussenpartij levert dus geen tijdswinst op. Het zorgt wel voor extra kosten: u betaalt de tussenpartij een bedrag voor het overnemen van het aanvraagproces. Dit bedrag komt bovenop de normale kosten van een urgentie aanvraag. Wij adviseren om een urgentie aanvraag altijd zelf in te dienen bij de gemeente of woningcorporatie.